torsdag 3 februari 2011

Blockbyte

Jag har varit med i ett annorlunda blockbyte. Vi har sytt block till varandra av tyger som vi själva valt. I december fick vi åter resttygerna och de sydda blocken. Jag hade till detta projekt valt gröna och röda tyger med ett gulbeige tyg med gröna prickar som bakgrund. Min tanke var att skapa lite julstämning. Men när blocken kom åter och de sattes ihop blev upplevelse en helt annan.

Jag har sedan använt mig av EQ7 för att designa täcket vidare.

Mitt första förslag såg ut så här

Men efter att ha besökt min lokala quiltaffär fick jag ändra till följande layout.




Nu är det dock denna skapelse som ska kviltas. Jag har äntligen kompletterat mitt kvilttrådsförråd med blå kvilttråd.

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig variant av blockbyte! Jättefina block i lika fina färger! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Lycka till med blockbytestäcket! Ser ut att bli jättefint med rött runtom.

    SvaraRadera