lördag 5 februari 2011

Lördagsjobb

Idag har jag sytt på avslutningskanten till min blå åttkantiga duk. Det gav mig lite mersmak till att sy fler dukar. Jag hittade i mitt tyglager en hel tygserie med 35 fatquarters, Lakehouse Report, där jag också fann ett mönster jag designat på en löpare i EQ7.

För att få koll på tygåtgången började jag att leta efter löparen i programmet, men jag hade tydligen inte sparat det. Det blev till att börja om på nytt och där fastnade jag, dvs i EQ7. Men jag har haft en trevlig eftemiddag. Jag designade ytterligare en löpare med ett block, som en quiltkompis har tipsat om på sin blogg. Blocket heter Anitas Arrowhead.

Imorgon träffar jag mina kviltkompisar i Söndagsgruppen och tänker sy någon av dessa två löpare. Men ikväll blir Melodifestivalstittande.

1 kommentar: