tisdag 24 maj 2011

Efter en syhelg


Återigen är det dags för en uppdatering. Jag är ju ingen flitig bloggskrivare utan fyller på när tillfälle ges..
Först är en sjal, som jag påbörjade i november 2010 under Quilt Campen vecka 46 i Mörarp. Garnet är Zauberball, som jag köpte hos Tant Thea i Helsingborg. Modellen heter citronsjal.
Nästa stickprojekt, som har färdigställts, är en volangsjal med mönster från UlLinEk. Mönster tillsammans med garn köpte jag på Fårfesten i Kil. Sjalen är inte så bred, men däremot lång. De sista fyra varven omfattade 1496 maskor och dessutom avmaskas det från avigsidan. Trots detta tog stickandet ca två veckor framför tv:n på kvällarna.
Nu i helgen träffades vi från nybörjarkursen hösten 2004. Vi träffas vanligtvis en gång i månaden och syr en hel söndag. Sedan ifjol har vår våravslutning varit förlagd på Björkdala Gård. Iår hade vi tur med vädret så fikat kunde ske utomhus. Titta gärna i min quiltkompis Veras blogg. Jag sydde klar toppen från blockbytet i Quiltcaféet. Jag har inte bestämt hur den ska kviltas, kanske på longarm.

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket vackra konstverk! Jag blir ju alldeles sugen pa att satta igang med att sticka och virka....
    Sjalarna ar fantastiska och citronsjalsfargen ar helt underbar!

    SvaraRadera