måndag 27 juni 2011

Mitt första scraptäcke

I kviltvärlden pratas det en del om att sy av sina scraps. Jag har aldrig funderat så mycket kring det, även om jag har några böcker om scraps i bokhyllan och fullt med scraps i lådorna. Men på sista Quilt Campen på Österby i augusti 2010 började jag på ett täcke. Scrapsen kommer från Sylvias Bridal Sampler, sydd i Moda´s Decadent Victorian, och min första BOM.. Täcket har inte haft någon större prioritet utan plockats fram när lusten att sy kommit över mig. Så förra veckan avslutades mitt första scraptäcke.


Jag har övat mig på frihandskviltning i de olika rutorna med varierande resultat, men jag är ändå nöjd med slutresultatet.

1 kommentar:

  1. Vad fint tacket blev! Det ser mer rosa ut pa langt hall, men nar jag tittar narmare ser det ut som att det innehaller mycket lila ocksa. Verkligen ljuvligt!

    SvaraRadera