söndag 26 juni 2011

Vad jag gjorde på Quilt Camp vecka 24

Vecka 24, 13-19 juni, var jag på Quilt Camp i Mörarp. Jag hann slutföra några täcken som jag kviltade på longarmmaskinen Rosa hos Quiltpassion. Närmast nedan är blocken från Quiltcaféets blockbyte 2010.
Jag påbörjade en väska med Quiltbitens mönster Stickväska, men min är en syväska. Damerna på väskan kommer från en panel från Loralie Design, som jag har fått från snälla B.
Så slutfördes ett täcke som jag har arbetat med länge. Höstlövstäcket kviltades på Rosa och fick sin avslutningskant. Täcket har överlämnats till jubilaren, 1 1/2 år sent, men det uppskattades storligen.


Jag sydde några neccesärer i ett härligt hallontyg.

5 kommentarer:

  1. oj vad du hann med mycket! Superfina saker!

    SvaraRadera
  2. Lövtäcket kommer verkligen inte till sin rätt på bilden! Det är bara så läckert irl! Kramisar

    SvaraRadera
  3. Å så flitig du har varit, lövtäcket är fantastiskt!!! Undrar om mitt blockbyte någonsin blir klart, misstänker att det blir liggande i UFO-högen.

    SvaraRadera
  4. Kul att du hann så mycket.Och jättefina saker är det tycker Elisabet i Järfäla

    SvaraRadera