tisdag 6 september 2011

Små sydda saker

Jag har sytt några mindre saker sen sist.

Först ut är en väska till min Ipad. Mönstret kommer från Quiltpassion. Tygerna är från mitt tyglager. Känner mig riktigt stolt över att inget, förutom vadden, är nyinköpt.


Av tygerna, som är kvar från Night Weave, har jag börjat på en mindre topp eller bonad. Har använt mig av linjalen som kallas Mini 3 1/2 ". Toppen blir ca 50 x 80 cm. Det var inte alldeles lätt med utlägget, men jag har ändrat något och är nu nöjd. Återstår att sy den färdig.



Det har varit roligt att jobba med x-blockslinjalerna så det blir säkert fler sydda saker med dem. Man kan testa med olika tyger, färgval och hur man syr remsorna.

1 kommentar:

  1. X-blocken gör sig jättefint i det tyget! Är det lika avancerat som det ser ut? Snygg layout du har gjort på bloggen/ Vera

    SvaraRadera