söndag 11 augusti 2013

Fortfarande inspirerad

Inspirationen finns kvar efter syveckan i Möklinta. I veckan har jag kviltat klar en x-blockskvilt, som legat i två år.


Ett saxfodral har pimpats.


Under årens lopp har jag samlat på mig tyger, som inte har varit direkt avsedda till projekt utan mest för att de har varit fina. Jag har bestämt mig att försöka, i möjligaste mån, använda dem till nya projekt. Just nu håller jag på att sy ett täcke av mina gula, gröna, blåa och vitt-på-vitt tyger.


Mönstret heter X and O's och jag har hämtat det från Missouri Star Quilt Company. De har en alldeles underbar YouTube-kanal med bl a olika mönster.


 


3 kommentarer:

  1. Oh, vad jag blev förtjust i Din Xblocksquilt!
    Den har Du sytt i en underbar färgkombination, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du också gillar färgerna.

      Radera
  2. Vilka underbara färger det är i din X-blocks quilt! X and O's tror jag också kommer att bli jättefin! Kramar Ullis

    SvaraRadera