lördag 3 augusti 2013

Syvecka i Möklinta

Jag har kommit hem efter en alldeles underbar syvecka i Möklinta. Vi var 10 damer som träffades för att sy tillsammans. För egen del blev några projekt klara. 


Täcke sytt med blå tyger, inköpta i höstas i Frankrike. Mönstret heter Sparkling Gemstones och finns i Jelly Roll Quilts av Pam & Nicky Lintott. 


Denna bonad med nyponroser påbörjades förra sommaren och slutfördes i år.

Innan syveckan har jag blivit klar med några små saker.


Julkrans, mönster från Rosalie Quinlan.


Två tabletter, mönster från Quiltbiten.


En necessär av restbitar från en Jelly Roll Race kvilt.





2 kommentarer:

  1. Jag har inte svårt alls att föreställa mig att Du har haft en bra vecka i Möklinta. En syvecka med likasinnade vänner är något som man ser fram emot innan och som man "lever länge på" efter man kommit hem, tycker jag.
    Det är fina saker som Du visar att Du sytt. Det blåa täcket var väldigt fint!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få komma iväg och sy och umgås i en hel vecka! Gillar din gemstones-quilt! Kramar Ullis

    SvaraRadera