söndag 25 augusti 2013

Tyget räcker


Som jag skrev i ett tidigare blogginlägg påbörjades en kvilt med tyger från mitt lager i somras. Jag skar upp nästan alla blå, gröna, gula och vitt-på-vitt tyger till ett mönster från Missouri Star Quilt Company, X and O's.
I lördags var samtliga block, ca 260, sydda. Jag började att lägga ut dem. Det gick inte så bra i början då jag tänkte lägga dem slumpmässigt. Ju längre kvällen led så fick jag till en ide och blev helt nöjd med det.


Och nu återstår att sy ihop den. Jag har dessutom sparat alla triangelbitar, som skars bort. De kommer att bli något helt annat.

Idag har Söndagsgruppen haft sin första träff för terminen. Jag började att sy hösttabletter, som en vän till mig önskat sig. 


Har inte bestämt hur de slutgiltigt ska se ut, kanske några applicerade löv.


1 kommentar:

  1. Tygerna som Du syr Dina hösttabletter i var verkligen i höstfärger, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera