onsdag 2 oktober 2013

Handsömnad


Symaskinen har fått vila ett tag då jag har ägnat mig åt handsömnad.

Jag påbörjade en kvilt efter en kurs 2007 i Houston med Cindy Blackberg. Vet inte riktigt hur stor den blir, men jag har tänkt mig att den ska bli åttkantig.


Som man kan se på bilden så stämplar jag på tyget, klipper därefter ut varje bit. Jag har sytt ett antal stjärnor så nu återstår att sammanfoga dem till en helhet.

I helgen hade Quiltpassion en Sy-Tillsammans i engelsk handsömnad med pappmallar. Vi sydde nåldynor.

 

Det var lite pilligt att sy , men jag lyckades till slut. Jag är lite ambivalent till dena typ av sömnad , ska dock försöka mig på ett litet projekt med äppelskrutt-mallar. Jag har även mallar som man ritar av, som jag tänker prova.


4 kommentarer:

  1. Det var en mycket söt nåldyna som Du sytt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vad du har varit produktiv Cissi. Stum av beundran.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carin, det är ett flera år gammalt projekt som behöver bli klart. Du har ju också producerat en hel del fina saker. Hoppas få se några på söndag.

      Radera
  3. Jättesöt nåldyna! Jag håller också på och kämpar med en. Är definitivt säker på att detta inge är något för mig men ska väl kunna få i hop en nåldyna ändå. Kramar Ullis

    SvaraRadera