söndag 27 oktober 2013

Syfestivalen och lite annat


I fredags besökte jag Syfestivalen tillsammans med två syvänner. Det är alltid roligt att åka dit då man träffar syvänner från när och fjärran.

Det blev också litet inhandlat.


4 mönster från Toppatterns.com


Trikåtyg till en topp


Två tyger till att sy underkläder


Ull och en slända att spinna garn med. Jag har aldrig gjort det men har kollat på nätet så jag tänker prova.

Jag har sytt färdigt ett projekt, Seven Sisters, som jag började på en kurs 2008 i Houston.


I helgen har jag nästan sytt klart en blus. Knapphål och fållning kvarstår. Jag tänker att jag ska kanta ärmarna med satinband som sedan knyts.


Nästa projekt att slutföra är mitt handsömnadsprojekt med stjärnor. Syr på de sista 6 stjärnorna. Det är kontemplativt att handsy. Jag har också börjat med en Äppelskrutt kvilt i 30-talstyger.






4 kommentarer:

  1. Åh, lycka till med sländan och hojta gärna till om du vill ha tips!

    SvaraRadera
  2. Så härliga nyanser Du har valt på tygerna i Din Seven Sisters duk, tycker jag. Den var fin!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Seven sisters duken var jättefin! Lycka till med dina nya projekt.

    SvaraRadera