onsdag 16 oktober 2013

Syhelg i oktober

Jag har varit på syhelg hos bästa sykompisen A. Det är alltid lika trevligt att träffas, sy och prata, äta god mat också. Vi började fredagen med ett besök på Stoff och Stil. Det blev några inköp för egen del. Först ett mönster med passande tyg som senare blev en kort klänning.

 Stoff & Stil mönster 23056

För att sy en blus inköptes ett fint bomullstyg. Mönster har jag sedan tidigare.

Stoff & Stil mönster 22007

Jag köpte tyg till att sy en mössa att ha under cykelhjälmen.


På söndag avslutade jag med att sy två necessärer.



Den större necessären kan vikas ned så att den formar sig som en burk, mycket smart.



3 kommentarer:

  1. Du, det var en jättebra ide´, att sy en necessär så som Du gjort med den stora. Du har sytt den så att man kan "öppna upp" den som en burk och få bättre uppsikt över vad som finns i den. Det tycker jag var smart tänkt!

    Dollandesign

    SvaraRadera