tisdag 12 november 2013

November.......

I söndags var det träff i Söndagsgruppen. Vi hade en härlig dag med mycket sömnad. Glada skratt och gott fika  (det var jag som stod för fikat 😉).
Jag sydde på ett ufon och testsydde ett block jag hittat beskrivning på nätet.
Mitt ufo är en kvilt med en jättefin stjärna i tre storlekar. Jag såg stjärnan på en kvilt på Ovansiljans kviltförenings utställning i Mora 2011. Jag har gjort min kvilt i EQ7. Nu funderar jag på om den ska få en bård eller flera. Vad tycker ni ?


Blocket är en variant av disappearing fourpatch.


Jag har sytt ihop mitt täcke där jag rensade mitt tyglager på blå, gula och gröna tyger. Nu väntar kvlitning men det lämnar jag bort.


I lördags, efter att täcket var klart, kändes det lite tomt. Vad skulle jag nu sy? Det blev en liten nessesär i rosa tyger. Jag använde mig av små kvadrater för att testsy. Det blev ju mer än 500 små kvadrater kvar från täcket.


Till denna nessesär användes 24 kvadrater så mina scrapskvadrater räcker till minst 20 st av denna storlek. Men jag kan ju sy några av större modell ....




5 kommentarer:

  1. Wow Cissi, va snyggt! Visst var det detstora du sydde på i Möklinta i Somras? Du är så duktig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst var det det jag sydde i Möklinta. Tack snälla. Det är så roligt att sylusten återkommit.

      Radera
  2. Kul ide´av Dig att sy en quilt med tre olika storlekar av en stjärna, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Jag gillar ditt "ufo", tror det vore snyggt med någon bård som tog upp de mörkare färgerna.

    SvaraRadera
  4. Stjärnkvilten är jättefin! Svårt att svara på bård eller inte, beror på vad kvilten skall användas till. Jag gillar när stjärnorna sas "svävar fritt" och inte binds samman av bård om du t ex skall ha den som väggkvilt.
    Tycker en som åt alldeles för mycket av den maffiga chokladtårtan i söndags ...

    SvaraRadera