söndag 1 december 2013

Första advent

 Årets första advent bjöd på blåst och barmark, ingen adventsstämning precis. Jag har bakat saffransbullar, glutenfria, och de blev riktigt bra. Brodermaskinen stod näst på tur. Sydde ut en fin julblomslinga på en kökshanduk.


Tidigarei veckan blev det några hjärtan också på en kökshandduk.


Vidare sydde jag förra helgen ytterligare en scrapsnessesär. Det blir nog fler, har gjort tre stycken hittills.


Mitt handsömnadsprojekt går sakta men säkert framåt. Funderade hur jag skulle få toppen liksidig och har nu löst problemet. Nu är det bara att sy på.


Jag har börjat med en julstickning, som pågår i bloggen Jul med Tålamodspåsen. Har rensat i garnlagret och hoppas garnerna ska passa för detta projekt.




  


2 kommentarer:

  1. Ojoj Cissi vilket handsömnadsprojekt, så imponerad jag blir!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tre fina necessärer i olika storlekar har Du sytt. De är ju praktiskt att de är olika stora, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera