onsdag 1 januari 2014

Nytt år, ny inspiration

Så här på årets första dag sitter jag och fundera kring vad detta år kan ge. Ett, som jag redan vet, är att jag ska ägna mig åt klädsömnad. Jag har anmält mig till en kurs och ser framemot att få lära mig olika tekniker, både gamla som nya. I övrigt har jag tänkt mig att försöka göra klart påbörjade projekt av olika slag, stickningar, virkningar, nålbindning, kviltar och klädsömnad. Med andra ord så försöker jag att inte köpa nytt utan sy och handarbeta av de saker jag redan har. Vi får se i slutet av året om det lyckats.....

Vad har jag gjort sedan sist. Jag håller på att sy necessärer av restbitar från mitt scrapstäcke. Har redan sytt fyra stycken och två till ligger klara för att sys ihop.


Scrapstäcket är nästan klart, avslutningskanten ska sys på. Jag lämnade bort täcket för kviltning hos QuiltLena och det blev riktigt fint.

Jag hittade en rolig webbsida, där man sydde söta små askar/korgar på ett enkelt och snabbt sätt. Det blev tre sådana en söndag för några veckor sedan.



Under december deltog jag i kalenderstickning med Jul med Tålamodspåsen. Resultatet är en söt liten råttfröken och jag har lärt mig några nya stickningstekniker. Min är den vänstra och  den högra har min svägerska stickat.



På stickorna just nu en omlottkofta som får en nederkant.


Men nu närmar sig slutet på Ivanhoe, spännande.



2 kommentarer:

  1. Så fina necessärer Du sytt. Tripp, trapp, trull och en ännu mindre!
    De små korgarna som Du visar oss är väldigt gulliga, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Spännande att gå kurs, hoppas vi ses i februari. Fina saker du sytt och stickat!
    Kram Helene

    SvaraRadera